Re: uppgradera kernel?

On Fri, 21 Jan 2005 10:17:54 +0000, eva sjuve wrote:

> hej alla,
> jag vill uppgradera kärnan från 2.4.27 till en nyare 2.6.10, men jag har
> läst att man ska uppgradera i steg, alltså först till 2.4.28 osv...stämmer
> detta? ...råd tages tacksamt emot

Det ska du inte behöva göra. Det finns en bra guide till hur man
uppgraderar
kärnan på linuxquestions.org:
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=206992

Dock så har jag själv försökt mig på det här utan att lyckas :-/. Det säger
iofs inte så mycket!

Kom ihåg att du kan ha flera kärnor samtidigt, du väljer bara vid uppstart
vilken du har tänkt köra med. Så om det skiter sig med din 2.6.10-kärna så
startar du bara om med 2.4.27-kärnan.

--
Daniel