Re: Sendmail , mailrouting, $j, hostname och s vidare

 > Det finns ingen möjlighet att byta ut sendmail helt och hållet istället?
 > Postfix t.ex. är till stor del kompatibel med sendmail, förutom på bugg
 > och svår-konfig fronten då =)

Det där är FUD. En modern sendmail är varken buggig eller svårkonfigurerad.
Men det finns program som nog är enklare för en vanlig hemmapulare.

Att köra sendmail på ett enanvändarsystem är som att köpa värsta schweiziska
armékniven för att använda som flasköppnare. Visst, det fungerar, men frågan
är om det är optimalt.

Men att svara någon som vill ha hjälp med ett program att han borde byta till
ett annat är väl knappast särskilt hjälpsamt?

/tg, kört sendmail i 12 år, och har väl lärt mig ett och annat på vägen.