Re: Sendmail , mailrouting, $j, hostname och så vidare

Johan Segernäs skrev:
> Jag har burkar med hostname som inte är resolvable samt leker nullclient
> på dem och skickar vidare till vettig mailserver.
>
> Däremot är det problem med always_add_domain då hostname läggs till, jag
> har provat sätta MASQUERADE_AS samt ändra $j till det jag vill den ska
lägga till utan någon större framgång.

> Finns det något vettigt sätt att med sendmail ändra vad den pillar in som
> hostname?

Det finns ingen möjlighet att byta ut sendmail helt och hållet istället?
Postfix t.ex. är till stor del kompatibel med sendmail, förutom på bugg
och svår-konfig fronten då =)

Uppgraderade härom månaden ett mailsystem som kört sendmail de senaste fem
åren till postfix. Det gick väldigt smärtfritt, trots massa alias,
virtusertable och uucp konton, och jag ångrar inte bytet en sekund.

Mvh,
 Stefan