Sendmail, mailrouting, $j, hostname och så vidare

Jag har burkar med hostname som inte är resolvable samt leker nullclient på
dem och skickar vidare till vettig mailserver.

Däremot är det problem med always_add_domain då hostname läggs till, jag har
provat sätta MASQUERADE_AS samt ändra $j till det jag vill den ska lägga till
utan någon större framgång.

Finns det något vettigt sätt att med sendmail ändra vad den pillar in som
hostname?

Snart inne på rewrite-tabeller och sånt men det känns som att göra problemet
mycket större än det är.

Tips tack!

--
PGP: F9FDB750 <---> http://sege.nu/pubkey.asc