perl cgi problem

Hejsan

Har ett litet bekymmer med perl och cgi.

Jag har ett formulär som skall matas till ett perlscript som sen i sin tur ska stoppa in värdena i en mysql databas. Min query är korrekt utan problemet är just i cgi delen - i param värdena om jag inte misstar mig. Jag är tämligen övertygad om att jag inte använder param() på ett korrekt sätt men har svårt att begripa hur jag skall göra. Tacksam för eventuell hjälp i denna del.

perl -c säger att syntaxen är ok

Nedan följer de aktuella delarna av perlskriptet

#!/usr/bin/perl -w

use DBI;
use CGI qw/:standard/;
use CGI::Carp qw(fatalsToBrowser);
use strict;

#globala variabler
my($dbname)="test";
my($host)="localhost";
my($user)="xxxxxxxx";
my($password)="yyyyyyyy";

my($dbh) = DBI->connect("dbi:mysql:database=$dbname;host=$host", $user, $password, { RaiseError=> 1, PrintError=> 1})
or  err_trap("Cannot connect to the database");

my @param=param();
my $param=@param;

my $query = "INSERT INTO perl (name, email)
          VALUES ('$param(name)','$param(email)')";

my $sth = $dbh->prepare($query);

$sth->execute();
print "Record inserterted into database";
$sth->finish();
#disconnect
$dbh->disconnect;