Re: streamad media med mplayer

kringla wrote:
>  Jag har försökt spela upp streamad media med mplayer.
>  Den mplayer-version jag har kommer från marillats paketarkiv [1].
>  Är det någon här på listan som lyckats med detta?
>  Hur, i så fall?
>
>  Det är väl främst realmedia jag är ute efter att kunna läsa.

För att spela en del streams (däribland realmedia tror jag) behövs
paketet w32codecs (finns i marillats arkiv) med proprietära
.dll-filer.

Har du trots allt det installerat (eller om det inte fungerar ändå)
får du kika på vad MPlayer ger för felmeddelande. Starta från
terminalen och spela streamen därifrån (eller ladda ner den först).

Ett tredje alternativ är att posta URL till streamen som strular här
och se om någon annan kan spela den.

--
Cheers,
Sven Arvidsson