Oläsbar text i menyerna i mozilla

Hej !
Texten i menyer och knappar i mozilla (gäller alla applikationer)
är så liten att den är helt oläsbar.
Texten i html dokument är däremot normal.
Det här gäller bara i Kde inte tex Gnome.
I xsession-errors får jag upp det här ang Mozilla:

kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/mozilla-firefox.desktop'
specifies undefined mimetype/servicetype 'application/xml'
kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/mozilla-firefox.desktop'
specifies undefined mimetype/servicetype 'application/rss+xml'
kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/mozilla-firefox.desktop'
specifies undefined mimetype/servicetype 'application/rdf+xml'
kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/mozilla-firefox.desktop'
specifies undefined mimetype/servicetype 'x-directory/webdav'
kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/mozilla-firefox.desktop'
specifies undefined mimetype/servicetype

Har sökt på nätet ang problemet men inte funnit något, så jag antar att
jag hat klantat mig nånstans (men var?)
Nån som vet?