Re: Woody-Apache-PHP-Mysql underligheter

Jag kör förvisso posgresql i stället för mysql, men jag fick exakt samma
fel. Det visade sig att det berodde på att anropen för sqlfrågor, dvs
funktionerna, var för nya. Jag använde vad som stod i manualen på php.net,
men Woody körde en äldre funktion.

Lösningen var att gå in på websidan för de funktionerna och leta upp
sektionen för de gamla funktionsnamnen. Lykligtvis finns den
dokumentationen framme.

Jag vet inte om det är lösningen på ditt problem, men det var det för mig
när jag hade samma.
Kom dock bara ihåg att byta till de nya funktionerna i scripten när Debian
går över till en modernare version. (Dvs 2014 eller nått).