Re: Script som dödar vid hög cpu-usage

On [050111 11:40] Johan Segernäs <johan@sege.nu> wrote:
> Jag skulle vilja ha tag i nånting som kan döda en viss process när den dragit
> 90-100% cpu under 5 minuter eller så.
>
> Finns det något skoj som ni vet så där på rak arm?

Du skulle kunna testa "monit" den kan stänga ner program som använder för
mycket av specifiserad resurs.

Package: monit
 monit is a utility for monitoring and managing daemons or similar
 programs running on a Unix system. It will start specified programs
 if they are not running and restart programs not responding.

 monit supports:
  * Daemon mode - poll programs at a specified interval
[...]
  * Process cpu usage
  * Process memory usage
  * Process zombie check
  * Check the systems load average
[...]
  * Alert, stop or restart a process based on it's characteristics
[...]

Ps. Någon som vill ta över paketet så hojta till använder det inte längre.

--
 .''`. Fredrik Steen, stone@debian.org
: :' : 2CD6 C838 BE77 795F 5EF1  3E5B DA91 EE7B A58E 164