Re: NTFS -> EXT3?

On Mon, Jan 10, 2005 at 21:30 CET,
	 timebandit <timebandit@dzn.mine.nu> wrote:

> Har sökt lite på google men orkar inte mer nu...
>
> Går det att konvertera en ntfs partion till ext3 utan att förlora nån
> information på den? Skall flytta en windows disk till servern tänkte jag...

Hejsan,

jag är gaska säker på att det inte går att konvertera mellan två helt
olika filsystem oavsett filsystem. Ext2 <-> ext3 är ju inga problem då
de i princip är indentiska sånär på journalföring.

Jag känner bara till ett tillförlitligt sätt att byta filsystem på en
disk. Det omfattar att ta en backup på nuvarande data, formatera om
disken och återställa datat.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |