Re: mbox-format

On 2005-01-05 22:43:28 +0100, Martin Leben wrote:

> Javisst. Se bara till att det är en tom rad mellan alla brev. Du kan
> behöva lägga till en rad "i skarven" mellan två filer.

mutt kan öppna godtyckliga mboxfiler i filsystemet, så om du vill kan
du använda mutt för att manuellt kopiera alla brev till en ny gemensam
mboxfil.

Om du ska använda mutt rekommenderar jag Maildir-formatet. (De flesta
bra mailverktyg stöder det.) Det klarar av fel mycket bättre än mbox.

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com
      www.treskal.com/kalle