Problem med PHP

Hej!
Jag vet inte så mycket om php, men jag har kört några gamla php-hack tillsammans med mysql rätt länge nu utan problem.

För en tid sedan märkte jag dock att det inte funkar som det ska längre.
Jag har flera sidor som bygger på följande konstruktion:

Sidan besöks med adressen nedan
http://foo.net/todo.php?id=-1

<?php
if (isset($id)) {
	tjong();
}

Ni förstår säkert. Problemet är att tjong() numera aldrig körs, vilket den gjort tidigare.

Någon som vet varför beteendeet har ändrats?
Resten äv php-koden verkar funka som den ska.

Med vänlig hälsning
Arvid Rosén