mbox-format

Hur kan jag slå ihop flera mailfiler i mbox-format till en enda fil?
Grunden till problemet är en krashad evolution som fetdog efter senaste
apt-get-uppgraderingen. Nu skiter jag i evolution, och går över till
mutt istället.
Har dessutom fixat liv i fetchmail och exim, jag borde snart kunna styra upp
mina mail med filter och allt, så jag kan klara mig fint på mutt.
Saken är den att alla mina gamla mail ligger nu i mbox-format i
evolutions gamla katalog. Vill ta alla de filerna och smeta ihop dem
till en. Tänkte kanske att jag kan lägga ihop dem med /var/mail/xxx och på
så sätt få ihop alla mina gamla mail till den plats jag nu läser mina
mail ifrån.
Är det bara att konkatenera filerna med 'cat fil >> nyfil'?

//Ivar