Re: Väldigt långsam fil/diskhantering?

Hej,

Jag är ingen expert på sådana här frågor, men jag tänkte tipsa om Sambas "socket options" om du inte redan har implementerat det i smb.conf; http://se.samba.org/samba/docs/man/smb.conf.5.html#SOCKETOPTIONS

"socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY" har höjt överföringshastigheterna hyfsat på vårt 100Mbps LAN.

Bara en tanke. Lycka till.

Mvh,
Didde