Fetchmail

Tjenare!

Har haft problem med fetchmail ett tag nu. Det är så att fetchmail stänger ner sig själv när den har fått för många: Dec 23 10:19:16 XXX fetchmail[29754]: SMTP error: 501 "@" or "." expected after "Received".

Jag googlade lite efter problemet och insåg att det var när man fick mail som inte följde rfc standarderna som exim inte vill ha med dom att göra och skickar då ovanstående felmedelande till fetchmail. (Oftast skräpmail)

Det jag undrar är naturligtvis om man kan ställa in någonstans att fetchmail eller exim ska kasta dom mailen som inte följer rfc.

/Andreas