Re: SSH-klient grafisk

On Tue, Dec 21, 2004 at 05:55:34PM +0100, Vincent Lönngren wrote:

> Jag måste ha missat något grundläggande. Får man inte en grafisk
> ssh-klient om man startar en terminal i X och kör ssh i den?

Jag personligen har tyckt att det fungerat bättre för mig när jag kör
mellan burkar som har olika locales inställda (iaf tror jag det beror
på det). Hade problem när jag satt på skolan som körde någon Red Hat-
version och anslöt till min unstable-burk hemma exempelvis (tab-problem,
åäö osv). Testade ett gäng olika xterms, med unicodestöd och utan etc.
Fungerade fint direkt för mig med PuTTY i X, men YMMV antar jag.
Tycker även det är trevligt att ha en "telefonbok" som minns alla
inställnignarna för varje anslutning, mkt möjligt att detta går i att
göra i någon fil i ~/.ssh/ också i och för sig.

Det kanske går lite mot *nix-princip att ha ett program som gör både
terminalemulering och kommunikationen i en applikation. Men jag gillar
PuTTY, är väl en ren smaksak, använder både det och OpenSSH till och från.

--
.oO laban@krakpot.net Oo.