Re: Byta disk

> Måste beröma dig lite för din fina guide, dock skulle jag inte
> rekommendera lvm för en server ännu. Det anses inte vara tillräkligt
> stabilt i många kretsar, fast smaken är ju som baken :)

LVM anses väl stabilt? Vilka tänkte du på? Kör själv LVM på allt jag
kommer över, kanske en sisådär 50 linuxar vid det här laget. På HP-UX har
jag inte sedan 1998 kört annat.

Dock skulle jag hellre välja XFS framför EXT3 då det är möjligt att
expandera under drift samt att stödet för ACLer är väldigt trelig (okej
det har EXT3 också men jag gillar XFS).  Reiserfs är ju också väldigt
trevligt men sedan 2 år har jag gått över till XFS helt.

Vänlige(n),

Joakim Nordberg
Nordberg & Nordberg

e-mail,jabber,msn: joakim <at> nordberg.org
url: http://nordberg.org