Re: Ljudkort

Men! Kanon drygt! :P

Varför finns det inte ett program som bara ligger som ett transparent middleware och låter alla program skicka ljud till en fake:ad "/dev/dsp" som bara funkar som en pipe till en ljudserver som mixar och skickar till "riktiga" /dev/dsp/ Kan tyvärr inget om ljud och ljudservrar så det finns säkert en god anledning till att det inte funkar så. Någon som vet bättre än jag får gärna svara på varför man måste ha en plugin för varje ljudserver. Hade jag utvecklat program som använder ljud hade jag blivit tokig.

Tack på förhand,

Henrik