Re: Två screens

On Thu, 2004-10-28 at 22:24, Torbjörn Svensson wrote:

> Eftersom du ändå  använder screen 0 för att spela upp bilden, (visning
> på Screen 1), borde du klara dig bra med en "ren" X server, testa typ
> att köra X istället för startx. Ett alternativ är att köra en annan
> "lätt" fönsterhanterare. Men skall du använda TVn till annat än film
> blir det ju lite jobbigare.

Var styrs det vilken fönsterhanterare etc som används för respektive
screen? Jag trodde i min enfald att jag skulle få exakt likadana
desktops på båda. Båda startar när jag loggar in med gdm, så samma user
är aktiv på respektive, men ändå skiljer inställningarna.
Om det spelar roll så kör jag kde.
//I