Re: K700i, Bluetooth och OBEX

> nä, gjorde en riktig fullösning genom att köra configure/make/make install
> och installera i /usr över det som kommer i debianpaketen. Orkade inte
> luska ut hur jag skulle bygga vettiga debianpaket från källkod, men tacksam
> för tips/länkar/tutorials om någon har såna.
>
> Jag litar på att ominstallation av debianpaketen skriver över det som
> behövs, vilket kanske är optimistiskt men,men.

Jag har gjort ett litet skript som heter Quickpackage och funkar såhär:

/tmp/foobar-1 % quickpackage
Short package description: Foo Bar
Extra ./configure parameters:
Is this a KDE application (Y/n)? n
Is this a Gnome application (Y/n)? y

You may now build the package in your favourite way.
(Read: "fakeroot debian/rules binary")
% fakeroot debian/rules binary
/.../

Poff, så har man ett paket i "..".

Skriptet hittar du här:
http://vemod.net/slask/software/quickpackage

Redigera MAINTAINER i skriptet, skratta inte åt fulkoden och lägg skriptet i
t ex /usr/local/bin.

Om någon vill testa finns även http://vemod.net/slask/software/quickpackage2
som är lite mer "avancerad". Jag håller på att göra ett grafiskt gränsnitt
för denna.

Meddela gärna hur det funkar för dig.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>