Re: Två screens

följande borde kunna fungera;
Den mus och det tangentbord du har inkopplat nu är i din XF86Config-4
bundna till din "desktop"-screen.
Ändra värdena så du får mus & tangentbord för en på "film"-, och sen är
det bara att göra inställningarna i KDE du vill, spara dessa och ändra
tillbaka i XF86Config-4

att "on-the-fly" skicka över tangentbord+mus vet jag inte om det går,
tvivlar starkt på det.

--
David 'fenrus' Syk
davidNOSPAM@NOSPAMsyk.se - +46 70 9980304

--- Begin Message ---
Har bråkat ett tag med att hitta nån smidig lösning på att få min tv-ut
att funka som den ska. Vill inte ha min tv som en utökning av min
desktop, utan ska snarare funka som en helt fristående display. Vill
helt enkelt bara ha det för att kunna köra filmer på tv'n i fullscreen,
men ändå ha kvar min "vanliga" desktop på monitorn. Löste det med att
konfigurera två screens i XF86Config-4, men då till problemet...
Jag kan köra applikationer på min "andra screen", dvs tv'n genom 'export
DISPLAY=:0.1' och starta applikationen. Så långt allt väl.
Det som är lite irriterande är att på tv'n visas en väldigt rutimentär
variant av min kde-desktop. Den har inte alls samma inställningar som
jag har på screen 0. Annan bakgrund, andra ikoner etc. Irriterande nog
så ligger kde's taskbar dessutom kvar synlig även om jag kör igång
mplayer med fullscreen på den.
Vill på nåt sätt komma åt den (med mus och tangentbord) så att jag kan
konfigurera den desktopen. Jag har inte hittat nån info om hur jag
"växlar" mellan screens...

Nån som har idéer och tips?

//Ivar