Re: K700i, Bluetooth och OBEX

On Thursday 28 October 2004 14.06, Mikael Hedin wrote:

> Hur gjorde du? Jag har försökt med cvs (ett par dagar sedan) och make, men
> det blir flera ohittade filer och sedan odefinierade referenser. Har du
> kdepim från cvs också?
japp, annars går det inte (tror jag). Alla andra dependencies är debianpaket
iaf enligt algoritmen:

* configure
* Kolla vad som saknas
* Leta rätt på dessa paket och installera
* börja om igen.

> Hur har du installerat den, som .deb?
nä, gjorde en riktig fullösning genom att köra configure/make/make install och
installera i /usr över det som kommer i debianpaketen. Orkade inte luska ut
hur jag skulle bygga vettiga debianpaket från källkod, men tacksam för
tips/länkar/tutorials om någon har såna.

Jag litar på att ominstallation av debianpaketen skriver över det som behövs,
vilket kanske är optimistiskt men,men.

/Anders

--
Anders Nilsson <anders.nilsson@cs.lth.se>
Dep. of Comp. Sci., Lund Institute of Technology