Fwd: Ljudproblem med ALSA, snd-intel8x0, låg v ol ym och inga mixer enheter (no mixer ele ms found)

Hej,
råkade visst skicka fel först... sorry.

> Vilken modell av acer är det?
> Intresserad för några kompisar har acer-laptops och XP. Kanske ska börja
> tjata på dem att byta upp sitt OS.

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag ska kolla up det snarast!

> Har du gruppen 'audio'?
> Lägg till dina användare i den gruppen. Tror du kanske måste logga ut
> och in för att märka förändring.

jodå, alla grupper och rättigheter är ok.

> Hittade detta med google. Låter som det är värt ett försök.
> "According to the bug report from alsa-project.org (bug id 0000245),
> hotplug is automatically loading the snd-intel8x0m (modem) module.
> After adding this module to /etc/hotplug/blacklist, alsamixer and the
> sound is working just fine."

Tänkte det också, men det gav inget resultat.
Ska kanske testa det igen, om jag gjorde nått fel för det låter
troligt. Det konstiga är varför jag får något ljud överhuvudtaget...

/david