Re: SA-poäng

On Tue, Oct 19, 2004 at 03:24:48PM +0000, Carl-Fredrik Enell wrote:

Jag skall väl erkänna att jag missade att du körde SA 3.0.0, jag kör
den senaste paketerade i Debian Unstable, 2.64. Är den du kör något du
dragit ner från upstream eller något paket som någon annan gjort?
Finns det någon speciell anledning att du skall köra 3.0.0, eller kan
du testa att se hur allt fungerar med den äldre versionen?

> Här är en där SA borde ha reagerat på "ordboksord" i slutet.
> Den har istället kört autolearn=ham...

> From: "candyce elliott" <arlie@raioo.com>
> To: "Sandy Willis" <fredrik@kyla.kiruna.se>

Att det blir autolearn ham är inte så konstigt i och med att
poängen är så låg. Men jag tycker detta verkar mycket konstigt, hos
mig får jag alltid några träffar och det är mycket ovanligt att poängen
är 0.0. Det brukar ligga under eller över 0. Förvisso är de flesta av
dessa träffar BAYES_00-träffar som ger negativ poäng. Just
"ordboksord", är väl något som SA:s bayes-filter borde börja reagera
på efter att den blivit upplärd på ett antal spam/ham.

> From: "olen parduhn" <joimarmon@mail.saturnfans.com>
> To: "ira mcpherson" <pma@kyla.kiruna.se>
> Subject: Discount scripts

Här verkar ju razor ha fått några träffar i alla fall, så min
kommentar gälland registrering och razor-admin kanske bara gäller om
man vill rapportera in spam man fått till razor.

--
.oO laban@krakpot.net Oo.