Spamassassin ineffektivt?

Hej!

Jag har ett problem med spamassassin (gäller både version 3.0 och
2.6x)
Det lyckas inte plocka ett enda spam trots att det enligt headern gör
en massa tester.  Spammarna har ju blivit kloka nog att fylla på med
slumpvis text ur t ex ordböcker eller romaner samt skriva alla
misstänkta ord med slumpvis mellanrum mellan bokstäverna  :(

Poängen hamnar oftast runt 2.5. Skall jag minska tröskelvärdet från 5
till 2.5 eller har jag något annat problem? T ex några tester som
påstår sig vara aktiva som default men som inte är det?

Jag kör sa-learn på mina mail- och spamfiler men enligt mansidan
börjar inte den bayesiska sökningen fungera förrän man matat in minst
200 av vardera "spam" och "ham" via sa-learn.
På jobbet funkar det, där kör vi spamassassin 2.x  men där kommer det
väl troligen ett par hundra spam om dagen att mata sökningen med.

Hälsningar
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)

Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Alias:	http://cfenell.doesntexist.org
Arbete: http://www.sgo.fi

pub  1024D/E3930C6C 2002-01-29 Carl-Fredrik Enell, IS (Carl-Fredrik Enell, privat) <fredrik@kyla.kiruna.se>
     Key fingerprint = 6D46 6879 5826 0219 08FC  0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C