Re: Ett knippe frågor

fredagen den 15 oktober 2004 10.16 skrev Peter Carlsson:
> - Mina erfarenheter med Linux (och Debian som den enda
>    distro jag testat) är att det fungerar otroligt bra
>    så länge man håller sig till konsoll-mode, men i X så
>    känns det som ett enda stort lapptäcke. Jag vore därför
>    väldigt tacksam om nån kunde tipsa mig om hur man bör
>    göra för att få ett enhetligt utseende som funkar bra.
Leta efter teman & ikoner till gnome(gtk) & kde(qt) som är förhållandevis
lika, tex så kör jag gtk2-step & newstep-classic på desktoppen, kör sedan
gnome-control-center och kcontrol. Största problemet är att hitta ikoner till
både gtk och qt som liknar varandra.
Några bra ställen att leta på är freshmeat.net, kde-look.org, gnome-look.org
--
Cattle die, kinsmen die, thyself too soon must die,
     but one thing never, I ween, will die,