Re: Fel vid sparande av openoffice filer

On Mon, Jan 03, 2000 at 10:33:39PM +0100, kringla wrote:
> Det måste vara något fel i någon konfigurationsfil eller något.
> Varje gång jag ska spara en openoffice fil, förutom när jag skapar ett
> nytt dokument får jag ca 15 varningsrutor i följd om att olika saker
> inte kan laddas.
>
> Såhär:
> "Fel vid laddning av BASIC i dokumentet
> file:///usr/lib/OpenOffice/share/basic/FormWizard/dialog.xlb/:
> Allmänt fel.
> Allmänt input-/outputfel."

Jag har fått samma problem lite då och då. Inträffar när
versionen av openoffice som man startar inte är samma som den som
gjort installationen för användaren (skapat
~/OpenOffice.org1.1.0/).

Lättast är att göra en nyinstallation (flytta undan ditt
OpenOffice-bibliotek först).

Man kan också meka med alla filerna i
~/OpenOffice.org1.1.0/user/basic men det är nog bara jobbigt.

/Thomas L