Re: Perl och DAV i apache2 [nästan SOLVED]

ons 2004-10-06 klockan 13:43 +0200 skrev Anders Wallenquist:

> Perl (SQL-ledger) och DAV kan jag inte få att fungera. Installerar alla
> moduler jag kan komma på, kopierar alla AddHandler etc som jag kan komma
> på, men Apachen vägrar att acceptera Perl-programmen som exekverbara
> cgi-program.

Det verkar bara en tillsammans med vhost-modulen som cgi inte fungerar.
Genom att göra en virtuell host istället så hoppar det mesta igång.

Känner någon igen detta?

Tycker Apache2 i version 2.0.51 borde kunna vara stabilare än så. Är det
därför vi inte har fått 2.1 ännu?

vhost-modulen används för att på ett rationellt sätt implementera ett
"webbhotell", det räcker då att peka domän, skapa katalog för en ny
webbplats istället för att skriva i konffilerna.

VirtualDocumentRoot /var/www/%0/docs
VirtualScriptAlias  /var/www/%0/cgi-bin

a2ensite/a2dissite i all ära, vhost är bekvämare.

/Anders