Re: Sarge == stable när?

ons 2004-10-06 klockan 17:29 +0200 skrev joakim@nordberg.org:

> Åsikt har jag, -men någon vettig fakta har jag inte. Dock har jag sedan
> ett tag tillbaka börjat köra sarge på mindre kritiska produktionsservrar.
> Men även jag hoppas på att den blir stable någon snar dag. Jag tycker att
> de gör ett fantastiskt fint arbete.

Sarge är utmärkt, jag kör denna nivå på "mina egna" servrar. Men just de
maskiner jag syftar på får inte ens leverantören accessa utifrån vilket
betyder arbete på plats hos kunden. Nya releaser och andra "hårda"
tillfällen blir naturliga tillfällen att genomföra underhållsarbete. Man
samlar ihop en mängd saker som skall göras och genomför dem vid ett och
samma tillfälle istället för att druttla då och då. Så det vi sagt att
den magiska tillfället är i samband med Sarge release som stable.

Naturligtvis finns det skäl ändå att genomföra aktiviteten vecka 44 och
kanske gå upp till Sarge redan då, men det blir lite konstigt om den
riktiga releasen kommer en månad senare tillsammans med ett antal
uppdateringar man "bör" göra.

För egen del gör jag det hellre då än nästa år cache-flow-mässigt ;-)

/Anders