Perl och DAV i apache2

Försöker få upp en Apache2:a med php/perl/dav. Har länge undvikit Apache2 pga problem med PHP, men tyckte att det var dags att testa en migrering.

PHP fungerar utmärkt och konfigureringen ser också snygg och proper ut med den nya struktureringen. (om den följer med Apache2 eller Debian-paketeringen vet jag inte).

Men

Perl (SQL-ledger) och DAV kan jag inte få att fungera. Installerar alla moduler jag kan komma på, kopierar alla AddHandler etc som jag kan komma på, men Apachen vägrar att acceptera Perl-programmen som exekverbara cgi-program.

aw@teddy:/etc/apache2$ ls mods-enabled/
actions.load     perl.conf  php4.load     userdir.load
dav.load         perl.load  rewrite.load  vhost_alias.load
mod_python.load  php4.conf  userdir.conf
aw@teddy:/etc/apache2$

conf.d/sql-ledger:
<Directory /var/www/sql-ledger.webbplats.se>
        Options Indexes Includes FollowSymLinks MultiViews +ExecCGI
        AllowOverride All
        AddHandler cgi-script .pl
#       DirectoryIndex login.pl
</Directory>

Med DirectoryIndex aktiverat öppnas login.pl som en textfil.

--
Hälsningar,