[OT] Problem med qADSL (Alive)

Min gamla trotjänare till server gav upp för gott för ett tag sedan. Nu
är en ny och frisk maskin uppe i dess ställe. Efter att ha bootat den
för första gången på ett par veckor upptäckte jag problem med qADSL (som
numera heter Alive).

Av någon anledning så blir mitt IP-nummer portat av Telias logintjänst.
När jag sedan stänger av qadsl-daemonen och loggar in (efter att ha
väntat tills Telia låter mig försöka igen) manuellt med browsern så
funkar allt utmärkt igen.

Vet någon hur ofta Telia låter mig försöka logga in? Jag misstänker att
jag har något fel i min qadsl.conf som gör att jag misslyckas med
inloggningen. qADSL försöker då igen ett antal gånger och jag blir
portad.

Min /etc/qadsl.conf:

# Username
USERNAME     = xxxxxxxx

# Password
PASSWORD     = xxxxxxxx

# Login Server, DNS name or IP number, often 10.0.0.6
# Tiscali      valo1.tiscali.se
# Telia        login1.telia.com
# COMHEM       ????
SERVER       = 10.0.0.6

# Start daemon [YES/NO]?
START_DAEMON = YES

# Daemon type [LOGIN/PING]?
DEAMON_TYPE  = LOGIN

# Daemon delay in minutes.
INTERVAL     = 20

## Orbyte based login servers - Telia ADSL & broadband, COMHEM, Tiscali
# Prelogin page
INIT   = /sd/init

# Login page
LOGIN  = /sd/login
# Logout page
LOGOUT = /sd/logout

# The above login name and password pair are handed to the
# server in a CGI POST request as a "name=value" pair. These
# two configuration parameters are used in the "name" part
# of the transfer, e.g., "username=uXXXX&password=abcdef"
USERNAME_KEY = username
PASSWORD_KEY = password

# That extra cruft surrounding the username and password
# data above.
LOGIN_DATA_HEADER = ""

# Tiscali:          "submitForm=Login",
# Telia/COMHEM:     "submitForm=Logga in"
LOGIN_DATA_FOOTER = "submitForm=Logga in"

# Magic strings to look for as result of successful login
# ISP      Substring(s) in "Session Connect Window"
[...]

# =================================================
# Telia:   Aktiv
# COMHEM:  newPane()
# Tiscali: /sd/create_session_window
LOGGED_IN_STRING = Aktiv

# Magic strings to look for as result of successful login
# ISP      Substring(s) in "Session Connect Window"
# Telia/COMHEM: "avslutat"
# Tiscali:      "Login again"
LOGGED_OUT_STRING = "avslutat"

M v h,