xv / nvidia

Hej!

Jag har fått problem med att använda xv under XFree86. MPlayer visar ingen bild, enbart ljud, även med "-vo xv" som switch. Xine visar först ingen bild. Byter jag till fullskärmsläge ser jag video som vanligt, och byter jag tillbaka till ett litet fönster ser jag konstigt nog video som det ska fungera.

Problemen började i samband med att jag uppgraderade från 2.4.20 till 2.6.8, men när jag igår provade att byta tillbaka blev det ingen förbättring. En orsak kan vara att jag inte kunde ladda modulerna med min nuvarande version av modutils, men det är också troligt att problemen kommer från ett uppgraderat paket.

Jag kör Debian unstable och använder *inte* nvidias kommersiella drivrutin. Idéer? Alla råd och tips tas tacksamt emot.

Hälsningar,
Åke Brännström