Re: Krångel med xserver-xfree86

Quoting Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>:

> Har krångel med uppgradering av xserver-xfree86_4.3.0.dfsg.1-8. aptitude/dpkg
> hänger under "preconfiguring packages", och bryter man då (Ctrl-C) säger den:
>
> Preconfiguring packages ...
>
> Received signal.  Aborting xserver-xfree86 package config script.
>
> Dvs, nånting i det paketet gör att det stannar. Jag har rotat runt
> dokumentation för dpkg för att se om man kunde få reda på var/varför men utan
> resultat än så länge. Nån som har förslag på åtgärd?

Du skulle ju kunna testa att sätta en debugflagga till dpkg (man dpkg) och se
vad det spottar ur sig. Problemet låter som någon form av oändlig loop.

> Brutallösning lär vara att slänga ut allt som har med X att göra och sedan
> installera igen, men jag slipper gärna om det går.

Borde inte behövas.

> Kör unstable.

Hälsningar,
--
  .''`. Torbjörn Svensson, azoff (at) se (dot) linux (dot) org
 : :' : 7EB9 2DC5 61AE DAB5 7099  BAC6 798E E39A DBDB 0CFD