Krångel med xserver-xfree86

Har krångel med uppgradering av xserver-xfree86_4.3.0.dfsg.1-8. aptitude/dpkg
hänger under "preconfiguring packages", och bryter man då (Ctrl-C) säger den:

Preconfiguring packages ...

Received signal.  Aborting xserver-xfree86 package config script.

Dvs, nånting i det paketet gör att det stannar. Jag har rotat runt
dokumentation för dpkg för att se om man kunde få reda på var/varför men utan
resultat än så länge. Nån som har förslag på åtgärd?

Brutallösning lär vara att slänga ut allt som har med X att göra och sedan
installera igen, men jag slipper gärna om det går.

Kör unstable.

/Anders

--
Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>
Ängsrovägen 14, SE-230 44 Bunkeflostrand Sweden