Hjälp med tvut!

Hejsan!

Jag har ett problem.
Jag fick igång tvut på min dator för några dagar sedan. (jag använder
ett Gainward GeForce4 MX-440 64MB 8x AGP med nvidiadrivern och den
funkar fint) Körde då upp bilden på en liten Samsung 15"-tv utan några
som helst problem. Men att köra tvut på en liten femtontummare kändes
lite för litet. Så då tog jag familjens gamla (uppskattningsvis femton
år gammal) tjugotummare, en Funai TV-2003 och försökte med samma
inställningar. Jag får bild på teven, men den är rent fucked up. Allt
flimmrar och det är ingen trevlig upplevelse alls.
Jag har provat att skifta mellan olika upplösningar, men det ser
likadant ut hur jag än gör. Jag har även försökt mig på att ändra v och
hsyncen i min XF86Config-4 men även det utan resultat.
Det konstiga är att jag får upp bild på den lilla teven helt utan
problem, men på den större så blir det inge bra alls.

Jag har googlat en hel del efter lösning, men jag har inte hittat ett
dugg. Så jag undrar om det är någon därute som har lyckats få igång tvut
på en liknande maskin med nvidiakort?

Mycket, mycket tacksam för svar!

--
Christian <chrillan@syndicalist.net>