[OT] coda vs andra filsystem

Jag och några kompisar har diskuterat möjligheten att koppla ihop våra diskar över nätet med något filsystem som NFS eller CODA.

Efter lite labbande med CODA börjar jag känna att det är väldigt tungrott och knepigt att komma igång med jämfört med NFS. Samtidigt läste jag lite snabbt att det även fanns något annat filsystem man kan använda? Det kanske var AFS men det verkar lite omoget om man kollar dokumentationen i kärnan (2.6.8).

Kan man montera någons win-share "delade mappar" med CIFS över nätet?