Bussfel i Mozilla

Hej,
Jag har fått problem med Mozilla som jag använder som webbrowser på min debianburk. Jag har märkt att den kraschar när jag går in på vissa sidor som t.ex. www.aftonbladet och www.dn.se. Tidigare kunde jag gå in på dessa sidor utan problem, men nu går det inte. Jag har en teori om att det beror på att den kraschar på sidor med mycket javascript, men är inte helt säker. Om jag startar Mozilla direkt från ett terminalfönster så får jag felmeddelandet "Bussfel" när den kraschar.
Är det någon känner igen detta fel och/eller vet hur man avhjälper det?

Mvh,
Fredric