Re: Computer sweden och Firefox

On, 15 September 2004, 13:32, skrev Anders Wallenquist:

> Nu visar det sig vara problem att visa tidningens artiklar i
> Firefox/Mozilla/Epiphany/Konqeror och Nautilus. Nautilus visar
> förstasidan men klarar inte sökfunktionen.

Firefox - fick upp computersweden.idg.se efter 3-4 omladdningar och
ca. 5 min väntan - gick att logga in men står nu och stampar på samma
ställe utan att kunna ladda några länkar från förstasidan.

Epiphany - verkar fungera bra

Konqueror - fick upp computersweden.idg.se efter 3 omladdningar och en
krasch på något flash-innehåll. Verkar fungera bra nu.

Opera - verkar fungera bra

CS-sidan brukar vanligtvis fungera hur bra som helst i Firefox.

Jag gissar att det är något av allt det reklamtjafs som har börjat ta
upp 70-80% av bandbredden på många större tidningars webbsidor som
ställer till det. De är inte statiska och således dyker inte
problembarnen upp hela tiden. Således kan sidan fungera vid ett
tillfälle för att sedan inte fungera alls.

Vad är adressen för den artikeln i fråga? Månadens webbkod: lovelace

Är det
"http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200408/31/20040831163236_CS573/20040831163236_CS573.dbp.asp";
som åsyftas?

/mvh