Re: Hjälp med spamassassin.

On 2004-09-24 17:29:44 +0200, Andreas Johansson wrote:

> Har precis installerat Spamassassin v2.20 tillsammans med exim
> v3.35.

Spamassassin 2.20 är rätt hopplöst gammal. Du får markant bättre
resultat om du uppgraderar till någon nyare version.

> [...]
> blir tom när jag läser dom i Mozilla Thunderbird v0.5 och Sender
> kolumnen byts ut från att ha varit ex. "From: Andreas Johansson"
> till "Return-path:
> bounce-debian-user-swedish=static=mbox303.swipnet.se@lists.debian.org".
> Dessutom så visas all information om mailet när man öppnar det inte
> bara det tänkta meddelandet. Jag har inte ändrat något i
> spamassassin från default värdena och det startas med "/usr/bin/perl
> /usr/sbin/spamd -d -xLu mail".
>
> Någon som har någon ideé om vad som kan vara galet?

Jag har inte haft exakt dian problem, men jag har lagt in följande in
min ~/.spamassassin/user_prefs för att få bort fulifieringen av
breven:

    # Don't change the subject of suspected spam
    rewrite_subject         0

    # Don't encapsulate spam in an attachment
    report_safe             0

    # Long reports, always
    use_terse_report        0
    always_add_headers      1
    always_add_report       1

Det fixar i princip så att spamassassin enbart lägger till saker i
mailheadern, som man normalt slipper se.

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com
      www.treskal.com/kalle