Modul problem

Provade nyligen att installera Simplymepis (baserad på sarge) på en dator men
har fått problem med laddning av moduler vid boot.
La in nätverkskorts-modulen i /etc/modules och bredbandet funkar som det ska.
Konfigurerade skrivaren och körde #modprobe parport_pc så funkade även den.
Men när jag lägger till parport_pc i /etc/modules så vägrar nätverkskortet att
fungera, så jag måste ladda modulen parport_pc manuellt varje gång jag
startar datorn.
Nu undrar jag om någon vet hur man kan ladda parport_modulen automatiskt som
sista åtgärd vid boot.