Re: Apache-klurighet

On Wed, Sep 22, 2004 at 02:55:40PM +0200, Anders Wallenquist wrote:
<snip>

> Maskin 1:
>
> RewriteEngine On
> RewriteRule     ^(.*)   http://www.bakom.brandväggen.webbplats1/$1 [P,L]
>

> Maskin 2:

<snip>

> #VirtualDocumentRoot /var/www/%{HTTP_X_FORWARDED_HOST}e/docs
>

> RewriteEngine On
> RewriteRule ^/(.*)$ /var/www/%{HTTP_X_FORWARDED_HOST}/docs/$1
>

> Environmentvariablerna HTTP_X_FORWARDED_HOST med flera innehåller nyttig
> information från maskin 1 - det man kan önska och mer därtill.
>
> Men variablerna nollställs så snart det finns en RewriteRule med.
> Remarkas Rewrite-kommandona och VirtualDocumentRoot plockas fram så
> finns variablerna men oåtkompliga i VirtualDocument-kommandon (?).
>
> Några ideer? Andra lösningsförslag?

Jag är inte riktigt säker på vad problemet är, löser inte
VirtualDocumentRoot reglen problemet?

Annars så noterar jag att det borde väl vara

DocumentRoot /var/www
RewriteRule ^/?(.*)$ %{HTTP_X_FORWARDED_HOST}/docs/$1

eller något liknande.

En annan variation vore att i göra hela omskrivningen på maskin 1. Något i stil med:

RewriteRule     ^(.*)   http://www.bakom.brandväggen.webbplats1/www.maskin1/docs/$1 [P,L]

Förmodligen ute och cyklar efter som jag inte ser problemet med
VirtualDocumentRoot
/jp
--
 jens persson         #   To use vi is to practice zen. Every command
 <jens@persson.cx>    #              is a koan. Profound to the user,