Re: /etc/init.d/rcS: line 1: sv_SE: command not found

Jo, där fick jag en del att tänka på. Efter mycket krångel och
detektivarbete visade det sig att /etc/rcS.d/S05keymap.sh gör fiffiga
tricks med grep på /etc/environment för att använda rätt locale. Tyvärr
fungerar det inte om variabeln råkar vara angiven två gånger i
/etc/environment. Eftersom jag inte har rört den filen, misstänker jag
att något script som är lite dumt har lagt dit ett extra LANG=sv_SE. Nu
när jag har tagit bort det kommer inga felmeddelanden mer. Tack för
hjälpen.

Någon effekt i övrigt lär det inte ha haft, eftersom grep-tricket inte
misslyckas förrän efter att variabeln har satts till rätt värde.

--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>