Re: Samba slött?

Jag kör med WinXP SP1.. SP2 = usch

Vad jag kan se så har jag inte nåra större kollisioner eller annat...
drar jag bort linux burken å sätter dit en windows burk blir det genast
mycket bättre, verkar som att det är nått är galet i linux burken... det
är inställt på 100mbit full duplex iaf... För jag över filer via FTP så
kommer jag iaf upp mot 10mb/s men genom samba så blir det bara runt
4mb/s :( Och så tar jag för givet att det är Samba som orsakar problemet
även om det kanske är Windows som inte gillar Samba etc?
Har försökt söka runt lite på nätet men hittar inget av relevans tyvärr...
Är det någon som har några idéer så tar jag gärna åt mig dem =)