Re: Samba slött?

timebandit wrote:
> tjipp
>
> Jag kör med Samba på min linuxburk och har gjort så att den går att
> komma åt via min windows burk... men när jag för över filer till den så
> går det så långsamt, runt 4-6mb/s bara... Det är en 100mbit förbindelse
> mellan dem och det finns inga andra datorer i nätverket än dessa 2.
> Är Samba bara slött eller vad kan detta bero på?

Jag skulle  nog kolla att du har DMA påslaget på diskarna först... eller
kolla processoranvändandet medans du flyttar saker...  ofta är det inte
SAMBA utan systemsaker som tar en massa kraft och gör att det går
långsammt... JAg upptäckte att när jag kopplade in en switch mellan mina
datorer (trots att jag bara har två) så blev hastigheten bättre... (kan
bero på krockar i nätet innan eller nåt)

/Samuel

--
Free computer support at
http://www.suggestafix.com