Re: Installerat Debian på white ibook men X server fungerar inte

> Jag har redan skrivit ner allt på engelska så av lathet...ursäkta för
> detta och för att jag har lite bråttom så:
>
> help! I have installed Debian PPC on my white iBook dual USB from 2003.
> The installlation whent ok but when i try to reboot the x server wont
> start.
/.../
> Har någon någon ide vad jag kan göra? Jag har kört YDL ett tag men
> hittade aldrig de paketen jag ville ha så kållade jag på debian och där
> fans det lite mera...(ca 8 gg mer). Men jag måste värkligen ha igång
> Debian så snart som möjligt eftersom jag behöver datorn till skolan så
> snälla hjälp!

Det finns diverse paket som kan hjälpa xserver-xfree86 att autodetektera din
hårdvara. Kolla på Recommends/Suggests för xserver-xfree86 för paketnamnen.
Sedan kör du dpkg-reconfigure xserver-xfree86 och svarar ja på
detekterings-frågorna.

Alternativt kan du köra "X -configure" för att låta X generera en
konfiguration som du sedan manuellt får finjustera.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>