Från: Sandor Suta [mailto:sandor.suta@bredband.net]
Skickat: den 12 september 2004 16:10
Till: Debian Svenska Användarlistan (E-mail)
Ämne: Hur aktivera CDDA

Hej!
Jag har precis köpt ett ljudkort SB-live 5.1 och läser i manualen att
"När CDDA-extrahering (Compact Disk Digital Audio) aktiverats för datorns
operativsystem behöver du
inte använda någon ljudkabel för att ansluta enheten till ljudkortet."

Sedan står det hur man aktiverar CDDA i Windows.
Vet någon hur på motsvarande sätt aktiverar CDDA fast i Debian Linux?
Kan det vara någon modul jag saknar eller är det en kombination
av inställningar som krävs i alsamixer?

Tacksam för tips.
/Sandor