"Automatiskt" ansluta MP3-spelare med USB

Hej!
Är det någon som har några tips på hur man skulle kunna ansluta
sin MP3-spelare "automatiskt" i Debian?

Jag menar egentligen att när jag ansluter spelaren, slippa behöva
först ladda de aktuella modulerna och sedan göra en mount av /dev/sda1.

Man skulle också kunna kompilera in modulerna i kärnan, men det är jag inte
intresserad av ifall det medför prestandaförluster. Är det någon som vet?

Jag kan tänka mig att lösningen finns i paketet hotplug, men om
man inte vill använda hotplug finns det något annat sätt att lösa detta på?

Tacksam för några tips om detta.
/Sandor