apache/perl/php/mysql

Hej igen.
Återigen en nybörjar fråga. (sucka inte för mycket nu).
Försöker ställa in apache att köra .php och perl ordetligt. Men
hitills har alla försök gott åt skogen. Försökt att installera via
aptitude men det går inte ordentligt. Så nu undrar jag om någon kan
peka på en guide till att ställa in det här och även hur man tar bort
problem med packet dependencies. (försökte köra dpkg -i  men det
klagade på dependencies och har gjort så sen dess). Hmm. Jag tror jag
formulerade mig klart nog.

Victor Annergard
virre@postmark.net