Re: Borde inte sarge bli 'stable' snart?

On Fri, Sep 10, 2004 at 05:36:29PM +0200, Claes Wallin wrote:
> Jajjebullar, det är inga problem. Enda skillnaden mot ett nyinstallerat
> system är eventuella gamla configfiler som ligger och skräpar och inte
> längre används.

Och hela paket, om du har otur. Jag TROR i varje fall inte att apt-get
dist-upgrade klarar av att avinstallera paket som inte längre behövs,
såvida de inte uttryckligen "conflicts" med nya paket.

För att undvika det kan det kanske vara smart att använda aptitude
istället för apt-get, men för att det ska funka bra måste man dock
använda aptitude från allra första början (redan när du installerar
woody alltså).

/Pelle