Underligt problem med Mutt mot IMAP

Har ett litet underligt problem med Mutt. Jag kört Mutt mot en Dovecot
IMAP-server som jobbar mot ett Maildir. Hur som helst, har ca 30
underkataloger där procmail sorterar in posten. Dock blir det lite
underligt med två av dessa kataloger där Mutt verkar tro att det finns
nya brev även om det inte finns det. Jag har testat att radera
underkatalogerna helt, men det hjälps inte. Raderar jag alla brev
som ligger i katalogen så slutar den säga detta, men det uppstår
igen efterhand det kommer in nya brev (och jag har läst dom då...) Jag
hade inte det är problemet när jag körde Courier tidigare, dock började
den bråka av andra anledningar så jag bytte den.

Någon som har någon teori?

--
.oO laban@krakpot.net Oo.